Fakturamodtagerteamet i Medlemsservice

  • Post author:
  • Post category:

For at gøre håndteringen af bilag lettere, findes funktionen Fakturamodtagerteam i Medlemsservice. Her er alt, hvad du skal vide for at sikre, at de rigtige personer får besked, når der lander en regning. Fakturamodtagerteam er ikke en funktion der tildeles som eks. en kassererfunktion. Det er derimod et team med et eller flere medlemmer. Linket til teamet sår på gruppens/kredsens stamkort Hvad er fakturamodtager-adressen? Hver gruppe og kreds har en unik faktura-emailadresse. Denne adresse bruges af korpskontoret, landsforbundet, distrikter, landsdele og spejdercentre til at sende fakturaer direkte til jer. Leverandørfaktura e-mailadressen findes på gruppens/kredsens stamkort. Lige ved siden af er der link til Fakturamodtagerteamet Sådan fungerer det Når en faktura lander på denne adresse, sker der to ting automatisk: Kladdefaktura: Der oprettes automatisk en leverandør-kladdefaktura i Medlemsservice, som ligger klar til bogføring. Notifikation: Alle medlemmer af "Leverandørfaktura-teamet" modtager en besked om, at der er kommet en ny faktura. Bruger I ikke Medlemsservice…

Fortsæt med at læseFakturamodtagerteamet i Medlemsservice

Hvem kan sende beskeder i Medlemsservice?

  • Post author:
  • Post category:

Skal du have fat i gruppens medlemmer eller deres pårørende? I Medlemsservice dækker begrebet beskeder over både e-mail og SMS. For at kunne sende beskeder direkte fra systemet, skal din funktion have de rette rettigheder til personoplysninger. Krav til adgang Du kan sende beskeder, hvis din rolle giver dig enten læseadgang eller fuld adgang til oplysninger om medlemmer og pårørende: Ledere, medlemsansvarlige, kasserere og økonomiassistenter: Har som udgangspunkt fuld adgang. Assistenter: Har som udgangspunkt læseadgang. Begge adgangsniveauer giver dig mulighed for at kommunikere med medlemmerne og deres kontakter. Se den fulde oversigt Er du i tvivl om din rolles muligheder, kan du læse mere i vejledningen "Funktions- og rettighedsoversigt". Du finder den her:www.medlemsservice.nu/vejledninger Se evt. også Kan man sende besked til deltagere på et arrangment? Og eventuelt Hvad koster det at bruge Medlemsservice?

Fortsæt med at læseHvem kan sende beskeder i Medlemsservice?

Hvor kan jeg se de mails jeg har afsendt?

  • Post author:
  • Post category:

Hvis du gerne vil se hvilke mail du har sendt kan du finde dem igen Der er flere steder du kan kigge Dels kan du se i loggen på medlemmet hvilke e-mailbeskeder der er sendt til profilen Hvis beskeden er sendt til funktioner eller Medlemskaber skal du kigge under medlemskaber eller de pågældende funktioner Fakturaer kan du se i loggen på den enkelte faktura De beskeder du har sendt kan  du finde i en oversigt Under Beskeder i venstremenuen -> Afsendt emails kan man se alle de mails man har sendt, under forudsætning at den anvendte skabelon ikke har "Ja' til slet automatisk.   Under Beskeder i venstremenuen->Mail jobs kan man se de baggrundsafsendelser man pt har i gang, og dem der er afviklet de seneste 3 døgn - Men ikke ældre. Benytter man standard mailskabelonerne i Medlemsservice bør de alle blive logget Systembeskeder logges ikke altid Ser du kun…

Fortsæt med at læseHvor kan jeg se de mails jeg har afsendt?

Tidligere kasserer får notifikationer

  • Post author:
  • Post category:

Er man Følger på en enhed, hold, gruppe, kreds, medlem eller lignende får man notifikationer Se evt. Tips & Tricks nr. 17 Sådan retter du dine følgeskaber/notifikationer Man bliver ikke automatisk fjernet som Følger når en funktion afsluttes. Det vil sige at ønsker man ikke længere at få notifikationer skal man fjerne sig som følger, eller få en i gruppen/kredsen til at fjerne følgeskabet. Se evt denne FAQ Der er også hjælp at hente i FAQ artiklen med gode råd til når man skifter kasserer: Hvad skal vi huske når vi skifter kasserer      

Fortsæt med at læseTidligere kasserer får notifikationer

Tidligere bestyrelsesformand får notifikationer

  • Post author:
  • Post category:

Er man Følger på en enhed, hold, gruppe, kreds, medlem eller lignende får man notifikationer Se evt. Tips og tricks Nr. 03: Følgere og notifikation på mail. Man bliver ikke automatisk fjernet som Følger når en funktion afsluttes. Det vil sige at ønsker man ikke længere at få notifikationer skal man fjerne sig som følger, eller få en i gruppen/kredsen til at fjerne følgeskabet Se evt denne FAQ

Fortsæt med at læseTidligere bestyrelsesformand får notifikationer

Nyt distriktsstabsmedlem, hvordan tilføjer jeg vedkommende?

  • Post author:
  • Post category:

Når man skal have funktioner i distrikt eller Landsdel og ikke tidligere har haft funktioner i distriktet/landsdelen er det på samme måde som hvis man skal tilknyttes en anden gruppe Det er der en FAQ om der hedder: Hvordan flytter man et medlem fra en gruppe til en anden?     #distrikt #distriktsstabsmedlem #distriktskasserer #distriktschef #distriktsmøde #landsdel #landsdelsledelse #landsedelskasserer #generalforsamling    

Fortsæt med at læseNyt distriktsstabsmedlem, hvordan tilføjer jeg vedkommende?

Hvad er et stamkort?

  • Post author:
  • Post category:

Begrebet stamkort bruges flere steder i Medlemsservice Man kan sammenligne det med et gammeldags kartotekskort Et medlem har et stamkort På stammkortet står alle oplysninger om personen Er vedkommende med i flere enheder/hold er det samme stamkort der er tilknyttet i alle enheder/hold Er vedkommende med i flere kredse/grupper skal det samme stamkort tilknyttes i alle grupper/kredse. Dermed har personen kun et sted at vedligeholde sine oplysninger. Får man oprettet flere stamkort på samme person opstår der dubletter. Læs om dubletter her På stamkortet skal der stå personlige oplysninger på personen. Er det et barn så oprettes der typisk pårørende. Pårørende får dermed deres egne stamkort og medlemsservicenummer (eller medlemsnummer som der står) Har forældre flere børn i gruppen/kredsen skal man sikre at forældrene kun har et stamkort og at det er tilknyttet alle børn. Har barnet ikke selv e-mailadresse så husk at vinge af i Primær kontakt på den…

Fortsæt med at læseHvad er et stamkort?

Registrering af hjælpere der ikke skal være medlemmer

  • Post author:
  • Post category:

Hvis I har nogle hjælpere som der skal hentes børneattest på eller I bare gerne vil have dem registreret i Medlemsservice, men de skal ikke være medlemmer og betale kontingent Er der tale om forældre til børn som er medlemmer i gruppen/kredsen så er vedkommende allerede registreret i Medlemsservice Er personen ikke allerede oprettet i systemet så skal det blot gøres som med medlemmer og/eller pårørende Hvis personen IKKE skal være medlem så skal man IKKE klikke på Indmeld Når der klikket på Indmeld så oprettes der et Medlemskab I stedet skal der blot tildeles en eller flere funktioner til vedkommende Klik på fanen Funktioner og her er der en knap som hedder +Ny Funktion Klik på knappen og søg den ønskede funktion frem - og i den relevante hold/enhed/udvalg Alternativt kan man gøre følgende via gruppens/kredsens stamkort Skal funktionen være direkte i kredsen/gruppen: Funktioner => Opret Skal funktionen være i…

Fortsæt med at læseRegistrering af hjælpere der ikke skal være medlemmer

Hvordan opretter jeg et bestyrelsesmedlem?

  • Post author:
  • Post category:

Når du skal registrere bestyrelsesmedlemmer eller andre personer der er tilknyttet jeres gruppe/kreds skal du blot gøre følgende Er der tale en en forælder eller lignende der allerede har et stamkort i Medlemsservice skal du blot søge personens stamkort frem Nu klikker du på fanen Funktioner og her er der en knap som hedder +Ny Funktion Klik på knappen og søg den ønskede funktion frem - og i den relevante hold/enhed Alternativt kan man gøre følgende via gruppens/kredsens stamkort Bestyrelsesmedlem: Bestyrelse => Opret Leder i en Enhed/Hold: Vælg enhed/hold/udvalg => Funktioner => Opret Har personen ikke et stamkort i forvejen oprettes et stamkort med navn, kontaktoplysninger, adresse og fødselsdag Fødselsdag er vigtig da nogle funktioner kræver check på om vedkommende opfylder aldersbetingelse OBS Man skal ikke klikke på Indmeld, medmindre vedkommende skal være medlem i gruppen/kredsen og der skal betales korpskontingent/korpsafgift Ovenstående vejledning gælder også for at oprette kasserer oprette…

Fortsæt med at læseHvordan opretter jeg et bestyrelsesmedlem?