Hvordan kommer vi i gang med at bruge regnskab?

  • Post author:
  • Post category:

Det er en rigtig god ide og fortsæt endeligt videre Denne artikel giver dig et kort overblik på hvad der skal gøres Du bør starte med at finde denne vejledning: Vejledning til opstart af regnskab ver 1.1 Vejledningen forklarer de ting der skal gøres for at starte regnskab op. Derefter kontakter du supporten og får en håndholdt hjælp til at få startet kredsens eller gruppens regnskab. Husk at oplyse hvilken kreds eller gruppe der er tale om. Du kan og må gerne starte det op selv, men rigtigt mange ting kommer du til at gøre en eneste gang og så er det besværligt at gøre det selv, medens de frivillige supportere har prøvet det mange gange før. Desuden sidder supporten med erfaringer fra mange grupper og kredse og kan give dig god sparring hvis der er spørgsmål. Du finder kontaktoplysninger på supporten under det punkt der hedder kontakt Den plan…

Fortsæt med at læseHvordan kommer vi i gang med at bruge regnskab?

Fakturamodtagerteamet i Medlemsservice

  • Post author:
  • Post category:

For at gøre håndteringen af bilag lettere, findes funktionen Fakturamodtagerteam i Medlemsservice. Her er alt, hvad du skal vide for at sikre, at de rigtige personer får besked, når der lander en regning. Fakturamodtagerteam er ikke en funktion der tildeles som eks. en kassererfunktion. Det er derimod et team med et eller flere medlemmer. Linket til teamet sår på gruppens/kredsens stamkort Hvad er fakturamodtager-adressen? Hver gruppe og kreds har en unik faktura-emailadresse. Denne adresse bruges af korpskontoret, landsforbundet, distrikter, landsdele og spejdercentre til at sende fakturaer direkte til jer. Leverandørfaktura e-mailadressen findes på gruppens/kredsens stamkort. Lige ved siden af er der link til Fakturamodtagerteamet Sådan fungerer det Når en faktura lander på denne adresse, sker der to ting automatisk: Kladdefaktura: Der oprettes automatisk en leverandør-kladdefaktura i Medlemsservice, som ligger klar til bogføring. Notifikation: Alle medlemmer af "Leverandørfaktura-teamet" modtager en besked om, at der er kommet en ny faktura. Bruger I ikke Medlemsservice…

Fortsæt med at læseFakturamodtagerteamet i Medlemsservice

Hvem kan sende beskeder i Medlemsservice?

  • Post author:
  • Post category:

Skal du have fat i gruppens medlemmer eller deres pårørende? I Medlemsservice dækker begrebet beskeder over både e-mail og SMS. For at kunne sende beskeder direkte fra systemet, skal din funktion have de rette rettigheder til personoplysninger. Krav til adgang Du kan sende beskeder, hvis din rolle giver dig enten læseadgang eller fuld adgang til oplysninger om medlemmer og pårørende: Ledere, medlemsansvarlige, kasserere og økonomiassistenter: Har som udgangspunkt fuld adgang. Assistenter: Har som udgangspunkt læseadgang. Begge adgangsniveauer giver dig mulighed for at kommunikere med medlemmerne og deres kontakter. Se den fulde oversigt Er du i tvivl om din rolles muligheder, kan du læse mere i vejledningen "Funktions- og rettighedsoversigt". Du finder den her:www.medlemsservice.nu/vejledninger Se evt. også Kan man sende besked til deltagere på et arrangment? Og eventuelt Hvad koster det at bruge Medlemsservice?

Fortsæt med at læseHvem kan sende beskeder i Medlemsservice?

Hvordan opretter jeg en revisor i Medlemsservice?

  • Post author:
  • Post category:

Når du skal registrere revisor i jeres gruppe/kreds skal du blot gøre følgende Er der tale en en forælder eller lignende der allerede har et stamkort i Medlemsservice skal du blot søge personens stamkort frem Nu klikker du på fanen Funktioner og her er der en knap som hedder +Ny Funktion Klik på knappen og søg den ønskede funktionen Revisor frem Sæt startdato for funktionen den dag revisor er valgt. Det er typisk på årsmøde eller generalforsamlingen Alternativt kan man gøre følgende via gruppens/kredsens stamkort Bestyrelsesmedlem: Bestyrelse => Opret Leder i en Enhed/Hold: Vælg enhed/hold/udvalg => Funktioner => Opret Har personen ikke et stamkort i forvejen oprettes et stamkort med navn, kontaktoplysninger, adresse og fødselsdag Fødselsdag er vigtig da nogle funktioner kræver check på om vedkommende opfylder aldersbetingelse Husk at startdatoen for revisorfunktionen skal være senest sidste dag i den regnskabsperiode som revisoren skal revidere og underskrive. Får du startet…

Fortsæt med at læseHvordan opretter jeg en revisor i Medlemsservice?

Hvor ser jeg hvem der følger kredsen/gruppen

  • Post author:
  • Post category:

Du kan se hvem der er følger på kredsen eller gruppen på kredsens/gruppens stamkort Der er en FAQ der forklarer hvor du kan se det: Hvorfor får jeg mails om andre medlemmer? Det er på samme måde du kan se hvem der følger et hold eller en enhed   #notifikationer #indmeldelse #udmeldelse #følger #besked #indmeld #udmeld

Fortsæt med at læseHvor ser jeg hvem der følger kredsen/gruppen

Hvordan flyttes et medlem fra en en gruppe/kreds til en anden?

  • Post author:
  • Post category:

Heldigvis ønsker mange medlemmer at fortsætte i organisationen når de flytter til et nyt sted   Ønsker et medlem som enten er aktivt medlem af en anden gruppe/kreds, eller en der tidligere har været tilknyttet en anden gruppe/kreds, at blive tilknyttet jeres kreds/gruppe så læse denne FAQ: Hvordan flytter man et medlem fra en gruppe/kreds til en anden?      

Fortsæt med at læseHvordan flyttes et medlem fra en en gruppe/kreds til en anden?

Nyt distriktsstabsmedlem, hvordan tilføjer jeg vedkommende?

  • Post author:
  • Post category:

Når man skal have funktioner i distrikt eller Landsdel og ikke tidligere har haft funktioner i distriktet/landsdelen er det på samme måde som hvis man skal tilknyttes en anden gruppe Det er der en FAQ om der hedder: Hvordan flytter man et medlem fra en gruppe til en anden?     #distrikt #distriktsstabsmedlem #distriktskasserer #distriktschef #distriktsmøde #landsdel #landsdelsledelse #landsedelskasserer #generalforsamling    

Fortsæt med at læseNyt distriktsstabsmedlem, hvordan tilføjer jeg vedkommende?

Registrering af hjælpere der ikke skal være medlemmer

  • Post author:
  • Post category:

Hvis I har nogle hjælpere som der skal hentes børneattest på eller I bare gerne vil have dem registreret i Medlemsservice, men de skal ikke være medlemmer og betale kontingent Er der tale om forældre til børn som er medlemmer i gruppen/kredsen så er vedkommende allerede registreret i Medlemsservice Er personen ikke allerede oprettet i systemet så skal det blot gøres som med medlemmer og/eller pårørende Hvis personen IKKE skal være medlem så skal man IKKE klikke på Indmeld Når der klikket på Indmeld så oprettes der et Medlemskab I stedet skal der blot tildeles en eller flere funktioner til vedkommende Klik på fanen Funktioner og her er der en knap som hedder +Ny Funktion Klik på knappen og søg den ønskede funktion frem - og i den relevante hold/enhed/udvalg Alternativt kan man gøre følgende via gruppens/kredsens stamkort Skal funktionen være direkte i kredsen/gruppen: Funktioner => Opret Skal funktionen være i…

Fortsæt med at læseRegistrering af hjælpere der ikke skal være medlemmer

Sådan genindmelder du et medlem

  • Post author:
  • Post category:

Hvis du er i den heldige situation at et medlem gerne vil indmeldes igen skal det jo ske på det gamle stamkort. Du søger stamkortet frem ved at fjerne Aktiv filtret i søgeruden og derefter eksempelvis søge på navnet Nu kommer stamkortet frem Klik stamkortet i Ny eller Kladde Opdater postadresse og evt kontaktoplysninger på medlemmet Vær omhyggelig med at sætte Starter i enhed så vedkommende kommer på det nye hold/den nye enhed og ikke den vedkommende tidligere er indmeldt i. Kontroller at der evt. er pårørende og primære kontakter Kontroller at der evt. er korrekt betaler angivet, hvis medlemmet ikke selv skal betale Nu kan du indmelde medlemmet Kontroller at medlemmer får tildelt de funktioner der hører til medlemskabet. Eks Enhedsmedlem hvis det er et med Enhedsleder hvis der er tale om en leder i en enhed Kontroller at kontingent sættes rigtigt op, hvis I benytter kontingentopkrævning via Medlemsservice…

Fortsæt med at læseSådan genindmelder du et medlem

Hvordan opretter jeg et bestyrelsesmedlem?

  • Post author:
  • Post category:

Når du skal registrere bestyrelsesmedlemmer eller andre personer der er tilknyttet jeres gruppe/kreds skal du blot gøre følgende Er der tale en en forælder eller lignende der allerede har et stamkort i Medlemsservice skal du blot søge personens stamkort frem Nu klikker du på fanen Funktioner og her er der en knap som hedder +Ny Funktion Klik på knappen og søg den ønskede funktion frem - og i den relevante hold/enhed Alternativt kan man gøre følgende via gruppens/kredsens stamkort Bestyrelsesmedlem: Bestyrelse => Opret Leder i en Enhed/Hold: Vælg enhed/hold/udvalg => Funktioner => Opret Har personen ikke et stamkort i forvejen oprettes et stamkort med navn, kontaktoplysninger, adresse og fødselsdag Fødselsdag er vigtig da nogle funktioner kræver check på om vedkommende opfylder aldersbetingelse OBS Man skal ikke klikke på Indmeld, medmindre vedkommende skal være medlem i gruppen/kredsen og der skal betales korpskontingent/korpsafgift Ovenstående vejledning gælder også for at oprette kasserer oprette…

Fortsæt med at læseHvordan opretter jeg et bestyrelsesmedlem?